Video Watchdog 110 Aout 2004

Infos et annonces sur les Magazines / Fanzines

Modérateurs : Karen, savoy1, DeVilDead Team

Répondre
Avatar de l’utilisateur
Jérôme
Messages : 7653
Inscription : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
Localisation : A la recherche du bonus ultime
Contact :

Video Watchdog 110 Aout 2004

Message par Jérôme » mer. juil. 28, 2004 3:13 pm

on ne fait assez de pub à cet excellent prozine de Tim Lucas.

le prochain numéro sort ces jours-ci, avec semble-t-il quelques révélations sur le montage présenté en DVD d'Il était une fois dans l'ouest :shock: :

Image

ONCE IS NOT ENOUGH!
Sergio Leone's Railroaded Masterpiece

Steven Lloyd, a first-generation fan of ONCE UPON A TIME IN THE WEST, charts the five different versions of the film which have played theatrically in the United States since 1969-and explains why Paramount's DVD, billed and widely acclaimed as the "original uncut masterpiece," is neither uncut... nor the original version!

DVD Spotlight:
KILL BILL, VOL. 1

Who better to review Quentin Tarantino's maximum blood-shed revenge opus for VW than Bill himself? Bill Cooke delivers a perfectly honed, steel-edged appraisal of Miramax's domestic DVD release, as well as the more gruesome Japanese and Korean imports!

Dog Bytes (Short Reviews)

Fred Olen Ray offers a new remastering of his early opus THE ALIEN DEAD... Patrick Bergin suffers more than monthly in DRACULA'S CURSE... jailhouse erotica meets ferocious feminism in the Japanese FEMALE CONVICT #701 SCORPION... the raucous misbehavior, '70s drive-in style, of THE GIRLS FROM THUNDER STRIP... the wholesome spooky shenanigans of I DOWNLOADED A GHOST... Andzrej Vajda's Polish cinema classics KANAL and ASHES AND DIAMONDS... Herschell Gordon Lewis taps into the "Laugh-In" craze with the very nude MISS NYMPHET'S ZAP-IN... Heather O'Rourke is back in POLTERGEIST II and POLTERGEIST III... and the first four adventures of Japan's famous blind samurai/masseur in ZATOICHI 1: THE TALE OF ZATOICHI, ZATOICHI 2: THE TALE OF ZATOICHI CONTINUES, ZATOICHI 3: NEW TALE OF ZATOICHI and ZATOICHI 4: THE FUGITIVE!

Joe Dante's Fleapit Flashbacks

Joe pops up a buttery assortment of titles worthy of VW's "Special Revenge Issue": Lewis Gilbert's overblown epic of Harold Robbins' trashy novel THE ADVENTURERS... Russ Meyer's cotton-pickin', bra-stuffin look at the Old South, BLACKSNAKE!... Sam Fuller's DEAD PIGEON ON BEETHOVEN STREET, scored by the great German rock group Can... LADY KUNG FU... the Brother Man goes to the Mother Land in SHAFT IN AFRICA... and Barbara Leigh signs up for showers and mistreatment on TERMINAL ISLAND!

DVDs (In-Depth Reviews)

Two different approaches to Patricia Highsmith's "Ripley" character in THE AMERICAN FRIEND and RIPLEY'S GAME... the first Argentinian vampire movie, BLOOD OF THE VIRGINS... an H. G. Clouzot double feature of art and suspense in LE CORBEAU and THE MYSTERY OF PICASSO... Takashi Miike's urban crime/science fiction DEAD OR ALIVE TRILOGY (DEAD OR ALIVE, DEAD OR ALIVE 2 and DEAD OR ALIVE FINAL)... believe it or not, a Tai Chi variation on DR. JEKYLL & MR. HYDE, produced by Francis Ford Coppola... it comes from the commode in GHOULIES and GHOULIES II... LET'S SCARE JESSICA TO DEATH auteur John D. Hancock returns to suspense with SUSPENDED ANIMATION... Larry, Moe and Curly Joe introduce Martians to pie-fighting in THE THREE STOOGES IN ORBIT... Walt Disney's "Rondo Award"-winning live action fantasy masterwork 20,000 LEAGUES UNDER THE SEA... and Seijun Suzuki's highly decorative yakuza dramas UNDERWORLD BEAUTY and KANTO WANDERER!

Imports

Rutger Hauer's brain is squirmin' like a toad in the deluxe British/German import, THE HITCHER... weird monsters arise from the ancient past in MORTUARY BLUES... and reality TV gets out of hand in MY LITTLE EYE!

Audio Watchdog

Douglas E. Winter reviews Vic Mizzy's THE GHOST AND MR. CHICKEN, Capitol's new domestic remaster of Ennio Morricone's THE GOOD, THE BAD AND THE UGLY... and Tangerine Dream's BOOTLEG BOX SET and BOOTMOON SERIES releases!


Avatar de l’utilisateur
el hombre lobo
Messages : 404
Inscription : ven. avr. 30, 2004 6:44 pm
Localisation : dans la zone Z

Message par el hombre lobo » mer. juil. 28, 2004 7:02 pm

d'accord à 100% avec toi Jerome, ce prozine US est ce qui se fait de mieux de plus complet. (mention également pour Psychotronic video mais pour d'autres raisons)
c'est d'ailleurs la seule revue à laquelle je suis abonné. l'article de Tim Lucas sur Franco dans le n°2 était excellent, et depuis c'est souvent que du bonheur.

Son ouvrage sur Bava est également très attendu, ça doit bien faire 1 an et demi que les précos ont commencé

Avatar de l’utilisateur
Jérôme
Messages : 7653
Inscription : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
Localisation : A la recherche du bonus ultime
Contact :

Message par Jérôme » mer. juil. 28, 2004 7:17 pm

je suis également abonné.

Rocambole le lit aussi, je crois.

Avatar de l’utilisateur
ROCAMBOLE
Messages : 299
Inscription : ven. avr. 30, 2004 10:54 am

Message par ROCAMBOLE » jeu. juil. 29, 2004 10:06 am

Ouaip, chaque mois je me jette dessus comme un dingo et jamais ne suis déçu ! :P

ROCAMBOLE

Avatar de l’utilisateur
Prodigy
Messages : 6429
Inscription : mar. mai 11, 2004 2:04 pm

Message par Prodigy » jeu. juil. 29, 2004 1:15 pm

J'aimerais vraiment m'abonner mais les 75$ de frais de port annuel, ouch :shock:

Avatar de l’utilisateur
el hombre lobo
Messages : 404
Inscription : ven. avr. 30, 2004 6:44 pm
Localisation : dans la zone Z

Message par el hombre lobo » jeu. juil. 29, 2004 6:58 pm

Prodigy a écrit :J'aimerais vraiment m'abonner mais les 75$ de frais de port annuel, ouch :shock:
déjà une petite astuce : prendre la formule "Surface" car Donna Lucas m'avait indiqué dans un mail qu'il avait comme un distributeur en allemagne. Il lui envoie donc un paquet de VW et lui les redispatche dans les boutiques et aux abonnés européens. résultat, on doit recevoir la revue environ 15j maxi après sa sortie US.
Et puis même 75$ pour 12 numéros, ça vaut vraiment le coup car tout est à lire.

Avatar de l’utilisateur
Jérôme
Messages : 7653
Inscription : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
Localisation : A la recherche du bonus ultime
Contact :

Message par Jérôme » jeu. juil. 29, 2004 7:29 pm

je paye 100 $ et je le reçois quasiment en même temps que la sortie Us.

Avatar de l’utilisateur
Prodigy
Messages : 6429
Inscription : mar. mai 11, 2004 2:04 pm

Message par Prodigy » ven. juil. 30, 2004 12:38 pm

el hombre lobo a écrit :déjà une petite astuce : prendre la formule "Surface" car Donna Lucas m'avait indiqué dans un mail qu'il avait comme un distributeur en allemagne. Il lui envoie donc un paquet de VW et lui les redispatche dans les boutiques et aux abonnés européens. résultat, on doit recevoir la revue environ 15j maxi après sa sortie US.
OK merci :D

Avatar de l’utilisateur
Humungus
Messages : 450
Inscription : sam. mai 01, 2004 1:32 am
Localisation : Traqué !

Message par Humungus » sam. juil. 31, 2004 2:46 am

J'ai quelques numeros (dont 5 vendus par notre cher fantomas) et mon dernier numero remonte à octobre 2002...
:roll:
Le prix de l'abonnement m'avait aussi quelque peu rebuté mais l'info donnée ici est clairement interessante !

Avatar de l’utilisateur
Jérôme
Messages : 7653
Inscription : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
Localisation : A la recherche du bonus ultime
Contact :

Message par Jérôme » sam. juil. 31, 2004 9:16 am

un bon truc pour la prochaine fois :wink:

Répondre