DVD Pacific : Nickel !!!

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Manolito
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » mer. janv. 20, 2010 8:31 am

La poste US ou suédoise, ça donnait plus ou moins les mêmes délais chez moi (à Paris) et pour le même prix. Mes derniers envois de dvd pacific (qui datent un peu) ont été fait dans des délais très corrects, même sans passer l'option suédoise...

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Red Helling
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Red Helling » mer. janv. 20, 2010 5:56 pm

Thanx pour vos réponses :). Et ça change quelque chose pour la douane ? Y a-t-il un montant à ne pas dépasser ?
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Manolito
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » jeu. janv. 21, 2010 8:59 am

Il n'y a pas de différence pour la douane à ma connaissance. Je n'ai jamais eu la douane avec dvdpacific (sauf une fois, mais c'était une très grosse commande qui a été expédié par transporteur), je me cantonne toujours aux petites commandes de 30 € maximums hors frais de port.

qwerty
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par qwerty » mar. févr. 09, 2010 10:04 pm

IL semblerait que dvdpacific soit en voie de defunctement avancé avec un transfert vers alliance.
le site est plié pour l'instant

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » mar. févr. 09, 2010 10:28 pm

Heu, le seul message annoncé c'est : "Notification From DVD Pacific

All customers please be advised that we are currently closed while undergoing some restructuring and updating.
This is expected to last for approximately the next 48 hours at which time the site will be reopened and re-launched with some exciting changes and improvements.

Please stand-by!"

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MadXav
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par MadXav » mar. févr. 09, 2010 10:33 pm

Reste que dans ma Wishlist, j'ai environ 100 références et en quelques jours, la plupart sont passées à un statut "on order" ou "low sotck". Clairement, ils vident les stocks. Ce qui ne les empêche pas d'honorer parfaitement leurs commandes. J'en ai reçu encore une cette semaine, pour un produit assez "rare" qui était dispo sur commande.
Dessin et sketching liés au cinéma, au voyage, etc. :
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qwerty
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par qwerty » mer. févr. 10, 2010 9:45 am

DVD Pacific Closure Announcement

Dear Customers,

Today is a sad day as I announce to you that we are going to cease trading. After successfully running DVD Pacific for the past 16 years we have decided to close our operations. The current market conditions, declining overall business and my present health issues have impacted us greatly and led to this very difficult decision.

To you, our commercial customer base, we understand the difficulties you face in not having product in a timely manner and have taken steps to assist you with continuous uninterrupted supply of product as we commence our winding down. Effective immediately we have transferred all of your contact information through to Alliance Entertainment. Alliance has been our primary supply chain partner for almost 10 years now and we feel very comfortable and confident that they will be more than capable of servicing all your DVD and CD needs.

Kathie will be available during this transition phase to ensure everything is managed as smoothly as possible and she will be liaising with you and Alliance to handle any issues should they arise. You may be concerned about pricing issues etc and at this time it is our understanding that Alliance will be able to offer you pricing comparable to or possibly better than you received from DVD Pacific but I am sure a representative from Alliance once assigned to your account will be able to supply you with all of this pertinent information.

Current filled items will be split off and shipped and backorders will be cancelled and need to be submitted under new account. Should you not wish the filled items to be shipped please let us know as soon as possible and should any customer require a list of their backorders Kathie would be more than happy to help and can be reached at kath@dvdpacific.com. We also expect there will be many questions and will be more than happy to help in any way we can and urge you to ask as we are here to help.

We wish to thank you for your support to date as many of you have been with us for a substantial time and truly been a pleasure to work with. We trust your businesses continue to prosper and your new partnership with Alliance if you choose to go that route as I recommend is profitable and successful. Please expect a follow up e-mail and introduction from Alliance shortly.

Your sincerely,

Brad Searle
President
DVD Pacific Inc.

Cette lettre ne s'appliquerait qu'aux clients professionnels.
réponse de dvdpacific sur les inquiétudes.
Hi Rudi,

Take a breath, all will be ok :-)

DVD Pacific end consumer will be moving to a new domain, however our commercial accounts will be handed to Alliance in an effort to retain the business as the site will not have the ability to process commercial size orders and the service and customer support you would need would not be there.

Alliance has been a major supplier of ours for 10 years and we have always been extremely happy with their customer service and handling of our account. Unfortunately re-establishing the account is a pain, but once this is done you will be able to continue as you had. Prices will be similar if not better on some and shipping should also be better priced.

Your current style of ordering, which is also the most cost effective way of ordering is best set with Alliance and give you the best results and a level of service you are used to.

I will be here anytime to assist in the transition and will be open to any questions you may have to help you. I apologize for the confusion however the split and notification was necessary as many of our commercial accounts are businesses and was our goal to do our best to not interrupt their business and allow orders to still flow as they would.

The change in domain for end consumer we hope to have live on Wednesday, it will be a big change from current style but again there will be support available for when this becomes live.

Kathryn Searle
DVD Pacific Inc

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » mer. févr. 10, 2010 10:01 am

La fin d'une époque... :(

Mais bon, la suite s'annonce correctement... :)

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Chris » mer. févr. 10, 2010 7:18 pm

Quelqu'un pourrait-il résumer, s'il vous plaît ?

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » mer. févr. 10, 2010 11:50 pm

Suite à des soucis de santé et au vu de la grosse baisse des ventes de dvd, les gens qui s'occupaient de DVDpacific jettent l'éponge et passent la main à leur fournisseur de dvd qui va prendre le relais de la boutique...

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Chris » mer. févr. 10, 2010 11:52 pm

Merci :wink:

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Manolito » dim. févr. 14, 2010 12:25 pm

Attention, certaines personnes ayant fait récemment des commandes chez dvdpacific viennent de remarquer des débits bizarres sur leurs comptes bancaires (ce n'est pas mon cas) :

http://www.dvdclassik.com/forum/viewtop ... 0#p1930966

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Duncan Idaho » dim. févr. 14, 2010 2:54 pm

bon... je vais devoir me trouver un nouveau fournisseur !

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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Kekulé Von Sardonik » dim. févr. 14, 2010 7:07 pm

Duncan Idaho a écrit :bon... je vais devoir me trouver un nouveau fournisseur !
J'ai passé ma première commande chez deepdiscount à l'instant, pour du Warner Archive. Ça faisait un an que je lorgnais sur certains films, à 12€ pièce, j'ai sauté le pas. Les films que je veux voir sont des archives, alors j'achète de l'archive. Ma dernière commande chez Pacific remonte au coffret Karloff/Lugosi, une belle arnaque...alors aucun regret. Il n'y a plus de sorties intéressantes aujourd'hui en zone 1, tout est soit en Market On Demand, soit en zone 2.
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Re: DVD Pacific : Nickel !!!

Message par Duncan Idaho » dim. févr. 14, 2010 7:19 pm

d'un autre côté, comme je suis passé à la PS3 je n'ai plus de quoi regarder mes zones 1 & 3, sauf à brancher ma télé sur ma bécane... pfou ! J'attendrai de m'offrir un home-ciné dézonable.

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