ils en parlent dans le livre, rassurez-moi ? sinon ça fait pas franchement sérieux comme livre.
Livre Michael Mann chez Taschen
Modérateurs : Karen, savoy1, DeVilDead Team
-
dario carpenter
- Messages : 6365
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:10 pm
- Localisation : Haute Normandie et parfois Ile de France!
- Contact :
-
marvin
- Messages : 653
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 1:07 pm
- Localisation : Sin City (Asbury park)
Peut être parce que l'auteur considère (à tort ou à raison) que LA Takedown est un téléfilm (la filmo ne s'intéressant qu'aux films de cinéma au sens strict)Jérôme a écrit :feuilleté ce matin chez album (j'attends noel pour me le faire offrir) et la filmo à la fin n'inclus même pas L.A. Takedown![]()
ils en parlent dans le livre, rassurez-moi ? sinon ça fait pas franchement sérieux comme livre.
"Je dis aux jeunes : la fête, c'est la vie. La vie, c'est ton visage !" (Hommage à un disparu: Jean Pierre Raffarin)
-
marvin
- Messages : 653
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 1:07 pm
- Localisation : Sin City (Asbury park)
Je dis pas que c'est une bonne excuse
, sauf que comme tu le dis, Jérôme, l'auteur évoque les séries TV à l'intérieur de l'ouvrage, jamais dans la filmographie en elle même...
Reste l'énigme "Jericho Mile" qui est sans doute cité dans la filmo comme premier travail de "fiction" (les guillemets sont là car le (télé)film est inspiré de faits réels).
Mais bon,je le répète, l'essentiel tient vraiment dans une iconographie somptueuse (Gong Li
) et dans certaines remarques du Mann Himself,
Bon, et puis Jérôme, t'as pas un numéro de "Forgotten Silver" à finir toi? Parce qu'on attend, nous, hein... Et puis, tu peux y faire un article sur LA Takedown
Reste l'énigme "Jericho Mile" qui est sans doute cité dans la filmo comme premier travail de "fiction" (les guillemets sont là car le (télé)film est inspiré de faits réels).
Mais bon,je le répète, l'essentiel tient vraiment dans une iconographie somptueuse (Gong Li
Bon, et puis Jérôme, t'as pas un numéro de "Forgotten Silver" à finir toi? Parce qu'on attend, nous, hein... Et puis, tu peux y faire un article sur LA Takedown
"Je dis aux jeunes : la fête, c'est la vie. La vie, c'est ton visage !" (Hommage à un disparu: Jean Pierre Raffarin)
-
Jérôme
- Messages : 7653
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
- Localisation : A la recherche du bonus ultime
- Contact :
ça avance, ça avance. déjà quelques articles écrits et maquettés.marvin a écrit :,
Bon, et puis Jérôme, t'as pas un numéro de "Forgotten Silver" à finir toi? Parce qu'on attend, nous, hein... Et puis, tu peux y faire un article sur LA Takedown
Sa place est dans un Blu-Ray !
-
Dragonball
- Messages : 13097
- Enregistré le : ven. déc. 17, 2004 8:43 pm
- Localisation : Dans un Bunker avec Playboy, une Dreamcast et un M16
-
dario carpenter
- Messages : 6365
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:10 pm
- Localisation : Haute Normandie et parfois Ile de France!
- Contact :
Tout d'abord pour le prix de 20 euros, et au vu de la qualité éditoriale du bouquin ( papier de qualité, photos superbes) le prix est vraiment pas cher. Aprés je trouve le bouquin plutôt interessant , peut être dû au fait que c'est le seul disponible en langue française
, les textes retrançent toute la carriére de Mann , avec un véritable POINT DE VU sur son oeuvre.
L'auteur essayant de décripter dans les grandes largeurs ,il est vrai , l'oeuvre de Mann par le biais du "vécue", notion aussi bien abstraite qu'elle est trés bien traité par l'auteur tout au long du livre.
Le bouquin ne se cantonne pas non plus à une pure analyse, et offre sur quelques pages, notament pour Ali, des extraits du storyboard annoté par Mann, permettant ainsi un peu plus de découvrir ses techniques de travail.Mann lui même ayant mis à disposition pour le livre , certaines de ses archives et documents techniques.
Alors oui, certains textes sont taillés à la serpe , L.A Takedown, Miami Vice, mais pour un prix de 20 euros, je pense qu'il n'ya pas non plus vole sur la marchandise. Photos superbes, textes de qualités,Point de vu sur l'oeuvre, documents d'archives font de ce bien beau bouquin une référence pour tout amateur de Mann.
L'auteur essayant de décripter dans les grandes largeurs ,il est vrai , l'oeuvre de Mann par le biais du "vécue", notion aussi bien abstraite qu'elle est trés bien traité par l'auteur tout au long du livre.
Le bouquin ne se cantonne pas non plus à une pure analyse, et offre sur quelques pages, notament pour Ali, des extraits du storyboard annoté par Mann, permettant ainsi un peu plus de découvrir ses techniques de travail.Mann lui même ayant mis à disposition pour le livre , certaines de ses archives et documents techniques.
Alors oui, certains textes sont taillés à la serpe , L.A Takedown, Miami Vice, mais pour un prix de 20 euros, je pense qu'il n'ya pas non plus vole sur la marchandise. Photos superbes, textes de qualités,Point de vu sur l'oeuvre, documents d'archives font de ce bien beau bouquin une référence pour tout amateur de Mann.
-
dario carpenter
- Messages : 6365
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:10 pm
- Localisation : Haute Normandie et parfois Ile de France!
- Contact :
Mann, DiCaprio team for drama
Film takes place on MGM lot in '30s
By MICHAEL FLEMING
Michael Mann has delivered to studio execs what he hopes will be his next directing effort, a star vehicle for Leonardo DiCaprio.
Scripted by John Logan, the project is an untitled noir drama that takes place on the old MGM lot in the 1930s. DiCaprio is poised to play the kind of private detective studios once relied on to clean up the scandals created by its stars. He's hired to investigate whether a starlet murdered her husband.
The script was delivered by CAA to studios late last week, and sources said that a deal was expected to happen quickly. New Line made a bid of around $100 million, said sources, which falls below a projected pricetag of around $120 million.
Sources said the script is strong and the film has a period feel reminiscent of "L.A. Confidential." Studios were weighing that and DiCaprio's heat against the large budget, but other bids were expected before a deal is closed.
Aside from a budget, the film has a February start date. It will shoot mostly on soundstages, and it works in classic figures like Judy Garland and Bugsy Siegel. The latter is the centerpiece of a shootout scene that unfolds in the Trocadero nightclub on Sunset Boulevard.
Mann, who'll produce under his Forward Pass banner, has been quietly developing the script with Logan since September. DiCaprio has also been in the mix for several months. The trio last worked together on "The Aviator." Mann produced that film, but originally developed it with Logan and DiCaprio with the expectation he would direct.
Not eager to direct another biopic after "The Insider" and "Ali," Mann handed the script to Martin Scorsese so that the picture could go into production before several rival Hughes films that were being mobilized.
If a deal closes, DiCaprio would finally find himself before Mann's camera lens, after years of attempts. Aside from "The Aviator," they tried to team on a James Dean biopic and the fact-based drama "The Inside Man."
source: variety.com 3/5/07
Film takes place on MGM lot in '30s
By MICHAEL FLEMING
Michael Mann has delivered to studio execs what he hopes will be his next directing effort, a star vehicle for Leonardo DiCaprio.
Scripted by John Logan, the project is an untitled noir drama that takes place on the old MGM lot in the 1930s. DiCaprio is poised to play the kind of private detective studios once relied on to clean up the scandals created by its stars. He's hired to investigate whether a starlet murdered her husband.
The script was delivered by CAA to studios late last week, and sources said that a deal was expected to happen quickly. New Line made a bid of around $100 million, said sources, which falls below a projected pricetag of around $120 million.
Sources said the script is strong and the film has a period feel reminiscent of "L.A. Confidential." Studios were weighing that and DiCaprio's heat against the large budget, but other bids were expected before a deal is closed.
Aside from a budget, the film has a February start date. It will shoot mostly on soundstages, and it works in classic figures like Judy Garland and Bugsy Siegel. The latter is the centerpiece of a shootout scene that unfolds in the Trocadero nightclub on Sunset Boulevard.
Mann, who'll produce under his Forward Pass banner, has been quietly developing the script with Logan since September. DiCaprio has also been in the mix for several months. The trio last worked together on "The Aviator." Mann produced that film, but originally developed it with Logan and DiCaprio with the expectation he would direct.
Not eager to direct another biopic after "The Insider" and "Ali," Mann handed the script to Martin Scorsese so that the picture could go into production before several rival Hughes films that were being mobilized.
If a deal closes, DiCaprio would finally find himself before Mann's camera lens, after years of attempts. Aside from "The Aviator," they tried to team on a James Dean biopic and the fact-based drama "The Inside Man."
source: variety.com 3/5/07
-
kill bill
- Messages : 1299
- Enregistré le : mer. mai 05, 2004 8:48 am
- Localisation : après le Crash de Devildead
Bon sang, un budget de 120 millions de dollars après le four de Miami Vice, mais comment il fait Mann, il est pistonné à Hollywood ou quoi ?
Enfin bon, on va pas s'en plaindre, le projet est forcément palpitant, tout autant que celui sur l'agent russe empoisonné. Bref, vivement son prochain !
Enfin bon, on va pas s'en plaindre, le projet est forcément palpitant, tout autant que celui sur l'agent russe empoisonné. Bref, vivement son prochain !
"Hey terrorist ! Terrorize this !"
-
dario carpenter
- Messages : 6365
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:10 pm
- Localisation : Haute Normandie et parfois Ile de France!
- Contact :
Un nouveau bouquin sur le Mann bientôt disponible:
http://www.amazon.com/Cinema-Michael-Ma ... 703&sr=8-4
http://www.amazon.com/Cinema-Michael-Ma ... 703&sr=8-4
-
Jérôme
- Messages : 7653
- Enregistré le : ven. avr. 30, 2004 9:30 am
- Localisation : A la recherche du bonus ultime
- Contact :
ça sent l'analyse pompeuse et prétentieuse :
"In this book, Steven Rybin takes the reader on a remarkable tour of the world of Michael Mann, a place replete with epic cityscapes, digitally composited dreamscapes, and domestic interiors intermittently inhabited by characters cut off from collective identity and meaning. Interrelating visual design and soundtrack with theme and mood, Rybin's work is the perfect guide to the consummately stylized postmodernist vision of Mann's films. From Rybin's analysis of influences such as Vertov and Kubrick, to his championing of The Insider, to his probing study of Miami Vice as movie, he demonstrates a command of the auteur that makes this book a pleasure to read."—Susan Linville, Professor, Department of English, University of Colorado at Denver
Few other contemporary Hollywood filmmakers fit the category of "genre stylist" as well as Michael Mann, the director of such films as Heat, The Insider, Ali, Collateral, Manhunter, Thief, and Miami Vice. Mann's film style marks him as a director who chooses the iconographic backdrop of a genre as a canvas upon which he and his collaborators can craft a unique cinematic vision. The Cinema of Michael Mann traces the innovative and under-explored stylistic contours of Mann's work, the director's inflection upon and innovation within preexisting genre frameworks, and the relationship of both style and genre to issues of authorship and film criticism. Steven Rybin's critical study of Mann's cinema, and the importance of the filmmaker's themes to our contemporary world, is valuable for both film scholars and cinephiles alike.
About the
Steven Rybin teaches in the School of Interdisciplinary Arts at Ohio University.
"In this book, Steven Rybin takes the reader on a remarkable tour of the world of Michael Mann, a place replete with epic cityscapes, digitally composited dreamscapes, and domestic interiors intermittently inhabited by characters cut off from collective identity and meaning. Interrelating visual design and soundtrack with theme and mood, Rybin's work is the perfect guide to the consummately stylized postmodernist vision of Mann's films. From Rybin's analysis of influences such as Vertov and Kubrick, to his championing of The Insider, to his probing study of Miami Vice as movie, he demonstrates a command of the auteur that makes this book a pleasure to read."—Susan Linville, Professor, Department of English, University of Colorado at Denver
Few other contemporary Hollywood filmmakers fit the category of "genre stylist" as well as Michael Mann, the director of such films as Heat, The Insider, Ali, Collateral, Manhunter, Thief, and Miami Vice. Mann's film style marks him as a director who chooses the iconographic backdrop of a genre as a canvas upon which he and his collaborators can craft a unique cinematic vision. The Cinema of Michael Mann traces the innovative and under-explored stylistic contours of Mann's work, the director's inflection upon and innovation within preexisting genre frameworks, and the relationship of both style and genre to issues of authorship and film criticism. Steven Rybin's critical study of Mann's cinema, and the importance of the filmmaker's themes to our contemporary world, is valuable for both film scholars and cinephiles alike.
About the
Steven Rybin teaches in the School of Interdisciplinary Arts at Ohio University.