Darkness: The Vampire Version de Leif Jonker (1993)

Science-Fiction, Horreur, Epouvante, Merveilleux, Heroic Fantasy et tout le toutim du Fantastique !

Modérateurs : Karen, savoy1, DeVilDead Team

Répondre
Superfly
Modérateur

Darkness: The Vampire Version de Leif Jonker (1993)

Message par Superfly »

Dateline: Wichita. Thirteen minutes ‘till sunrise. Barrel Entertainment is proud to present The Vampire Version of Leif Jonker’s classic gore-fest Darkness in a limited edition two-disc set! Previously available only in very washed out VHS releases and, inexplicably, even WORSE looking DVDs from Japan and Germany, Darkness will now finally be seen as the director intended! A brand new wetgate rank telecine has given Leif’s vampire epic an entirely new look and feel! Remastered directly from the original Super-8 reels, Darkness has been given an enhanced 16:9 widescreen presentation with scene by scene composition personally supervised and approved by director Leif Jonker. The Vampire Version will feature, for the first time ever, a professional film to tape transfer with digital mastering, editing, post-production, and restoration in the completely new, true, final, official director’s cut!

Special Features Include:
Darkness: The Vampire Version, digitally remastered from the original Super-8 reels!
16:9 enhanced presentation for widescreen televisions!
Newly remastered, partially rescored, and completely remixed 2.0 stereo film audio track!
Commentary track from director Leif Jonker!
All new interviews with the cast and crew!
Deleted scenes and outtakes!
The entire rough cut of the climactic meltdown sequence, with over two more minutes of gore!
Behind the scenes special effects production video in the creation and filming of many of the film’s gorier moments -- including three exploding heads!
Three original trailers for Darkness!
Rarely seen promo spots for the upcoming Skull Full, Demon Machine, and Darkness 2!
A brief tour of Norseman Productions!
Extensive photo galleries featuring production, design, and behind the scenes images!
Liner notes by Leif Jonker!
Much, much more!
BUT THAT’S NOT ALL!
Our limited edition set will also include a second disc with the original cut of the film as a special treat for all of you purists out there: The 86 minute original worldwide release version presented unchanged, exactly as it was first released. Trust us, this will be the definitive release of Leif Jonker’s underground classic! Pray to die… before they eat you alive! When the dust settles, this one will be a monster!

Image
http://www.barrel-entertainment.com/rev ... rkness.htm

c'est quoi ce film??
Modifié en dernier par Superfly le mar. juin 13, 2006 9:41 pm, modifié 1 fois.
Tronchedefeuillu

Re: Darkness: The Vampire Version

Message par Tronchedefeuillu »

Superfly a écrit : c'est quoi ce film??
J'ai le DVD allemand de ce film.

Image

J'ai trouvé ça très mauvais.

On s'ennuie, on pleure, on rit, il y a des méchants et des gentils.

Est-ce que cette version remontée sera meilleure que celle que j'ai vue, j'en doute !

Le "making of" par contre sur le DVD allemand est très amusant. Il montre comment ils ont réalisé les moments gores du film. C'est très "homemade" comme technique et des ratages, il y en a eu des masses.
Nico la grenouille

Message par Nico la grenouille »

Je bave devant ce film depuis que j'ai vu son petit encart publicitaire dans le prozine de Chas Balun, ça fait plus d'un an qu'il doit sortir. L'attente commence à etre longue... :?
Image
Defest

Message par Defest »

titre du real et année dans le titre :!: :twisted:

Leif Jonker's Darkness est un petit film low-budget/independant qui se place parmis les meilleurs films de ce genre justement.
pour situer la bete c'est un croisement de The dead next door et des premiers ittenbach avec un ton plus serieux et ambitieux

il y a un gros effort sur l'histoire/concept: un vampire contamine les habitants de petites villes les transformant ainsi en flesh-eaters/blood-suckers. vu comme ca ca a l'air basique mais c'est bien monté, on met du temps à comprendre ce qui se passe...comme les protagonistes
passons au point fort n°1 du film: une avalanche de gore , low budget certe, mais copieu, frequent et mechant.
Darkness à été tourné en super 8 par Leif Jonker puis en vue d'une exploitation en video ce dernier à filmé à la camera la version super 8 projeté dans sa cuisine! pendant 10 ans le film a été exploité tel quel en vhs et dvd puis une bonne ame a decidé d'offrir a Darkness le transfert/remastering qu'il merite largement.

"the vampire version" definit donc ce nouveau transfert auquel est semble t'il ajouté qques scenes

passons à l'edition dvd:
Image

une édition copieuse comme je n'en avais jamais vu, 2 disc blindés avec en plus du film (86 minutes) environ 5 heures de bonus divers et variés (dont le version d'origine!)

dispo chez sin'art: http://www.sinart.asso.fr/index.php?id_ ... 3edacbe748
à noter que la jaquette reprends qques extraits de critique du film dont une phrase d'andré quitaine (sin'art et le zine sueurs froides: I see Drakness as the horror film of the decade. (!) je n'irai pas jusqu'a la mais le film merite vraiment l'achat pour les amateurs de lowbudget de haute qualité et de hardgore.
Superfly
Modérateur

Message par Superfly »

Image
Il est pas cher du tout sur sinart en plus ...
Disc 1:

* New digital film-to-tape transfer of the newly created director’s cut mastered directly from the original elements under the supervision of director Leif Jonker
* 16X9 widescreen enhanced presentation
* Three feature length audio commentary tracks featuring the director, special FX artist, composer, and cast & crew
* Vampire Bootcamp – New half-hour documentary featurette with cast & crew interviews
* Behind-the-scenes footage of the climactic meltdown sequence
* Extended rough-cut of the climactic meltdown sequence
* Photo gallery
* Remastering demonstration
* World of Sin, a new music video from Apostasy
* Original theatrical trailers

Disc 2:

* Darkness – The 86-minute original release version, unaltered and unedited, sourced directly from the 1” video master
* Photo Archive – Comprehensive 50-minute gallery of over 1000 images documenting the production and “life” of the film, all accompanied by excerpts of the original music score for Darkness
* Highlights from film festival screenings of Darkness
* A brief tour of the production studio
* Deth’s Oogly Hed – Television interview segment with director Leif Jonker
* Alternate/deleted scenes
* Alternate trailers
* Alternate audio track available over the entire BONUS MATERIALS on both discs featuring alternate music and sound as well as commentary from Leif Jonker and others
* Much, much more

TRAILER http://www.13thdream.com/largeframe.html ca donne envie !
Modifié en dernier par Superfly le mer. juin 14, 2006 9:18 am, modifié 1 fois.
Defest

Message par Defest »

à noter aussi une BO alternant musique atmospherique et metal extreme du debut/milieu des 90's 8) (le groupe s'appel Apostasy et il y a un clip en bonus)

avis aux amateurs...
Seb2

Message par Seb2 »

j'avais la RED EDITION de ce film fort sympa, je vais attendre un peu avant de reprendre la BArrel ( des fois qu'un editeur bienveillant le sorte avec des stf .... :wink: ) car Barrel, j'attends de pieds ferme cette bombe de Rois des Morts qui tarde et qui tarde.... :cry: :cry: :cry: :cry:
Superfly
Modérateur

Message par Superfly »

le barrel est pas cher du tout franchement.
17€ sur Sinart ou 10 sur DvdPacific !!
Répondre