Planning MGM Z1 pour la rentrée
Modérateurs : Karen, savoy1, DeVilDead Team
-
Planning MGM Z1 pour la rentrée
source : thedigitalbits.com
Today, we've got a sneak peek at MGM titles on the way for September and October. On 9/7, look for Walking Tall, Soul Plane, a Judgment at Nuremberg: Special Edition, The Burning Bed, Gotham (aka The Dead Can't Lie), Moving Target, The Martian Chronicles (mini-series), and a David Lean Collection (SRP $99.96) including Blithe Spirit, Brief Encounter, Great Expectations, In Which We Serve, Madeleine, Oliver Twist, The Passionate Friends and This Happy Breed (which will also be available separately at SRP $19.98 each). On 9/14, look for Coffee & Cigarettes. 9/21 will see Unspeakable. And on 9/28, watch for The Saddest Music in the World.
Among the titles coming in October from MGM are Sleepover, Intermission, Showtime's The Ranch, a Species: Special Edition, Alexander the Great and Stargate SG-1: Season Seven.
We also have confirmation of the titles coming in November as part of MGM's Alfred Hitchcock promotion from the studio. These will include The Lady Vanishes, Notorious, The Paradine Case, Rebecca, Sabotage, Spellbound, The Thirty-Nine Steps and Young & Innocent. They'll be available in a box set and separately as well.
Today, we've got a sneak peek at MGM titles on the way for September and October. On 9/7, look for Walking Tall, Soul Plane, a Judgment at Nuremberg: Special Edition, The Burning Bed, Gotham (aka The Dead Can't Lie), Moving Target, The Martian Chronicles (mini-series), and a David Lean Collection (SRP $99.96) including Blithe Spirit, Brief Encounter, Great Expectations, In Which We Serve, Madeleine, Oliver Twist, The Passionate Friends and This Happy Breed (which will also be available separately at SRP $19.98 each). On 9/14, look for Coffee & Cigarettes. 9/21 will see Unspeakable. And on 9/28, watch for The Saddest Music in the World.
Among the titles coming in October from MGM are Sleepover, Intermission, Showtime's The Ranch, a Species: Special Edition, Alexander the Great and Stargate SG-1: Season Seven.
We also have confirmation of the titles coming in November as part of MGM's Alfred Hitchcock promotion from the studio. These will include The Lady Vanishes, Notorious, The Paradine Case, Rebecca, Sabotage, Spellbound, The Thirty-Nine Steps and Young & Innocent. They'll be available in a box set and separately as well.
-
le visuel et les infos :Mercador a écrit :Enfin ! Les Chroniques Martiennes !!!!![]()
![]()

Touching down on August 10th, this comes in the original full screen format it was broadcast in, with original English Mono sound. Subtitles are in English, French, and Spanish, and the running time sans commercials is 293 minutes. The price for this clocks in at $19.98 SRP, and it looks like there are no extras.
-
eh bien, dans mes souvenirs... c'est tout pourri, cheap, lent, etc...cinetudes a écrit :et ça vaut quoi ces mini séries sur Les Chroniques Martiennes parce que j'adore le livre de Bradburry et la BD de William M Gaines (que je conseille d'ailleurs vivement à tous les amateurs de Sf 50's) ?
Stefan
mais bon, on parle des souvenirs d'un gamin de 6 ans lors de la diff TV. Cela ne m'empêchera pas de l'acheter, en plus c'est la version intégrale et pas le montage de 90' sorti en salles en Europe.
+ d'infos ici : http://membres.lycos.fr/starmars/mchron.html
-
Merci pour le visuel Jérôme !
eh bien, dans mes souvenirs... c'est beau, effrayant, poétique, touchant
et ça m'a permis de découvrir les livres de Bradbury !
mais bon, on parle des souvenirs d'un gamin de 7 ans lors de la diff TV.
Autant dire que je me jetterai dessus dès que le DVD sortira. Le prix
en plus est dérisoire !

eh bien, dans mes souvenirs... c'est beau, effrayant, poétique, touchant
et ça m'a permis de découvrir les livres de Bradbury !

mais bon, on parle des souvenirs d'un gamin de 7 ans lors de la diff TV.

Autant dire que je me jetterai dessus dès que le DVD sortira. Le prix
en plus est dérisoire !
C'est plutot sympa bien que l'aspect televisuel des annees 70 risque d'en avoir pris un coup. Visuellement, il y a des lobby cards sur le site puisqu'une version remontee etait sortie dans les salles de cinema.
Maintenant, cela n'est pas une retranscription totale du bouquin qui est en quelque sorte un recueil de nouvelles. Tout n'a pas ete repris comme La Maison Usher. D'apres mes souvenirs, il y a la derniere nouvelle (Les vrais martiens), celle avec la course a travers les canaux, le premier pas sur mars...
Maintenant, cela n'est pas une retranscription totale du bouquin qui est en quelque sorte un recueil de nouvelles. Tout n'a pas ete repris comme La Maison Usher. D'apres mes souvenirs, il y a la derniere nouvelle (Les vrais martiens), celle avec la course a travers les canaux, le premier pas sur mars...
-