TIM ROBBINS AND JOHN CLEESE STAR IN HILARIOUS SATIRE OF VIKING LIFE
ERIK THE VIKING DIRECTOR’S CUT
- COMING TO DVD FEBRUARY 7 FROM SONY PICTURES
HOME ENTERTAINMENT & MGM -
CULVER CITY, CALIF. (December 5, 2005) – Travel on a medieval journey when Sony Pictures Home Entertainment and MGM release ERIK THE VIKING DIRECTOR’S CUT for the first time on DVD February 7. Tim Robbins (Bull Durham) and John Cleese (Die Another Day, Monty Python and the Holy Grail) star as Viking warriors who embark on a treacherous voyage with their fellow comrades to ask the gods of Valhalla to bring them sunlight once again. Directed by Terry Jones (Monty Python and the Holy Grail) and reminiscent of the Monty Python films, ERIK THE VIKING DIRECTOR’S CUT will be available for a SLP of $19.94 and includes audio commentary with Terry Jones.
Synopsis:
Erik the Viking becomes uncomfortable with all the killing and plundering that goes with the job of being a Viking. To bring about peace, he gathers warriors from his village and sets out on a dangerous and magical journey to Valhalla, to ask the gods to end the Age of Ragnorok and allow his people to see sunlight again.
DVD BONUS FEATURES INCLUDE
Director’s Cut (Version never-before-available in the United States)
Audio Commentary with Writer/Director Terry Jones
Widescreen Presentation
Subtitles: English, French
Audio: English
Jérôme a écrit :j'ignorais que le film avait été modifié pour les USA.
Ah mais je ne sais pas justement (notez bien le point d'interrogation a la fin de ma phrase). Ce n'etait qu'une supposition, vu que je n'ai pour ma part jamais entendu parler d'une version longue du film.
La version originale dure 104 minutes.
1. Elle a ete diffusee en Suede, UK (les deux pays producteurs), France, USA et cie.
2. L'autre fait 89 minutes, c-a-d 15 minutes de moins, elle a ete diffusee en Allemagne et je ne sais pas ou ailleurs.
Donc je ne pense pas que la "Director's Cut" soit le montage vu en France.
Mais ... si l'image est enfin de qualite, c'est une tres tres bonne nouvelle !!!!
La version originale dure 104 minutes.
1. Elle a ete diffusee en Suede, UK (les deux pays producteurs), France, USA et cie.
2. L'autre fait 89 minutes, c-a-d 15 minutes de moins, elle a ete diffusee en Allemagne et je ne sais pas ou ailleurs.
Donc je ne pense pas que la "Director's Cut" soit le montage vu en France.
Mais ... si l'image est enfin de qualite, c'est une tres tres bonne nouvelle !!!!
Il existe donc une troisieme version, longue ?
Y'a quoi en plus ? Z'avez des infos ?
vu sur le sympathique Z2, pas trop fan de l'univers monthy python à la base , et bien trés bonne découverte pour ma part. Terry Jones s'éloigne de quelques emjanbées de l'univers comico -absurde de la troupe, et nous propose un joli conte enfantin , traité sur un mode bon enfant, entre péripéties suréalistes ( le combat bien fendard contre le dragon des mer ) et comiques de troupe, Terry Jones et clairement plus interéssé par le traitement de sa bande de bras cassé que par l'aventure épique , mais ça reste bien sympathique de bout en bout. Voila, un p'tite comédie qui péte la joie et l'entrain, du tout bon