R.I.P. Brian Clemens

Science-Fiction, Horreur, Epouvante, Merveilleux, Heroic Fantasy et tout le toutim du Fantastique !

Modérateurs : Karen, savoy1, DeVilDead Team

Répondre
Mercador

R.I.P. Brian Clemens

Message par Mercador »

Sad news to report as writer Brian Clemens has passed away yesterday at age 83. The writer was known to many as one of the creators of the television series The Professionals as well as one of the main contributing writers to the 1960′s series The Avengers.

To horror fans, Clemens was known as being the writer of 1965′s Curse Of The Voodoo, 1960′s The Tell Tale Heart, the classic 1971 thriller See No Evil, and 1970′s And Soon The Darkness. He was also the main writer and creator of the 70′s TV mystery/horror series Thriller.

One of my personal favorites of Clemens’ was The Golden Voyage Of Sinbad, a film that my father and I loved to watch on lazy Saturday afternoons whenever it appeared on TV.

Clemens is survived by his wife and two sons. We send our condolences and thoughts.
source : http://bloody-disgusting.com/news/33276 ... es-age-83/

De Chapeau Melon à Sinbad, en passant par Highlander II, sans oublier Captain Kronos...

Je garde dans mon coeur l'épisode The House That Jack Built, qui m'avait bien fait flipper à l'époque et en même temps tomber raide dingue amoureux d'Emma Peel.

Merci pour tout Brian ! :cry:
bluesoul

Re: R.I.P. Brian Clemens

Message par bluesoul »

Brian Clemens nous a quitte!? :cry: :oops:

La television british de qualite (et bis) vient de mechamment s'appauvrir.

Clemens laissera derrier lui, orphelins; Danger Man TV (1961), Adam Adamant lives TV (1966), The Baron TV (1966), The Avengers TV (1961), The Champions TV (1968), The Persuaders TV (1971), The Protectors TV (1972), Thriller TV (1973), The New Avengers TV (1976), The Professionals TV (1977), Hammer House of Mystery and Suspense TV (1984).

Episode des Avengers qui m'avait traumatise a l'epoque: The Joker. Bibi avait du eteindre l'ecran et garder le son pour cause de trouillometre a zero! §£ :oops:

Thank you for everything, Mr Clemens.
:wink:
En direct du Japon. Bonsoir. A vous, Cognac-Jay.
Superwonderscope
DeVilDead Team

Message par Superwonderscope »

triste nouvelle en effet... On y est allé de notre petit hommage ce matin:

http://www.devildead.com/indexnews.php3?NewsID=9424
Oh really? Well then I'm sure you wouldn't mind giving us a detailed account of exactly how you concocted this miracle glue, would you ?
Kekulé Von Sardonik

Message par Kekulé Von Sardonik »

J'avais été très étonné qu'il ait été le scénariste de "Dr Jekyll & Sister Hyde" pour ma part.
En dehors d'un chien, un livre est le meilleur ami de l'homme. En dedans d'un chien, il fait trop sombre pour lire. - Groucho Marx
Répondre